Шановні студенти віком до 35 років з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, що виховувалися в закладах інституційного догляду, а також студентів спеціальності «Соціальна робота» та суміжних (за наявності), з метою забезпечення дітей та молоді правом на свободу вираження поглядів, а також їх залучення до процесу прийняття рішень Міністерством соціальної політики України було утворено Офіс дітей та молоді «ДІйМО» (далі – “ДІйМО”).
Основними напрямами діяльності «ДІйМО» є: адвокація та популяризація найкращих інтересів дитини; розвиток наставництва для дітей та молоді; формування спроможності дітей та молоді.
Принципами діяльності «ДІйМО» є: «рівний рівному»; почути та діяти; допомагати допомагаючи.
«ДІйМО» прагне: бути голосом дітей та молоді для держави та суспільства, брати участь у формуванні та реалізації дитячої та молодіжної політики, створити спільноту навколо інтересів дітей та розвивати культуру наставництва в Україні, формувати спроможність дітей та молоді реалізовувати свої права та відстоювати їх, приймати рішення, самореалізовуватися.
Анкета на долучення до «ДІйМО»: https://forms.gle/JcV2YPVZoj38sot58
Більш детальну інформацію можна отримати з соціальних мереж «ДІйМО»:
- Фейсбук: https://www.facebook.com/profile.php?id=61552038718837
- Інстаграм: https://instagram.com/diymo_ua?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
- https://drive.google.com/file/d/1U30yhUGmYPE7MNM_Oai7g2QKfhmMO4Bx/view?usp=sharing
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 179
В квітні місяці 2024 року зі студентами факультету української філології, психолого-педагогічного факультету та факультету педагогічної освіти відбулась онлайн-зустріч на тему: «Соціально‑психологічний конфлікт», на якій здобувачі освіти ознайомились з поняттям «Конфлікт», «Міжособистісні конфлікти». Ознайомилися з техніками вирішення конфлікту. Загальна кількість здобувачів освіти - 49 осіб.
Найкращі моменти свого життя ми пов’язуємо із ситуаціями, коли існує злагода між людьми, мир і взаєморозуміння. Однак, взаємини між людьми бувають різними: як такими, що стимулюють співпрацю і товариськість, так і такими, що призводять до суперечок і протистоянь. Часто непорозуміння стають причиною появи образ, ворожості та ненависті. Ці та подібні негативні ситуації називають конфліктами. В процесі життя людина постійно стикається з різними конфліктними ситуаціями, які, зазвичай, викликають негативні емоції і поведінкові реакції. Конфлікти – це закономірне явище людського існування, яке має і позитивне значення. Конструктивність конфлікту полягає в тому, що він, незважаючи на руйнівний характер, забезпечує розвиток стосунків між людьми і запобігає застою, стагнації взаємодії між суб'єктами спілкування. Крім того, конфлікти сприяють формуванню «психологічного імунітету», завдяки чому, людина набуває соціального досвіду, стає більш стійкою до впливу різноманітних конфліктогенів. Конфлікти формують відповідальність і небайдужість, стимулюють оновлення і поліпшення відносин між людьми.
Соціально‑психологічний конфлікт – це особливий вид міжособистісної взаємодії, в основі якої лежить об’єктивна суперечність цілей, інтересів і думок між опонентами. Це зіткнення протилежно спрямованих позицій, що може проявлятись у різних формах і, навіть у вигляді агресивної поведінки. Найважливішою особливістю конфлікту є характер потреби людини, за задоволення якої вона бореться. У цій боротьбі людина може вдаватися до раніше не властивих їй дій та переживати різноманітні дисфункціональні стани: обурення, лють, роздратування і т.д.
Міжособистісні конфлікти - обов'язкова частина життя кожної людини, її діяльності та стосунків. Їх неможливо уникнути, вони потребують осмислення і свого конструктивного розв'язання. Для цього варто дотримуватись наступних умов:
1. Визнання за іншим права на власну думку, повага до його точки зору.
2. Уміння вислухати опонента, не перебиваючи його.
3 Уміння встановити спільні підходи, точки зору у взаєминах.
5. Прояв витримки, самовладання, вихованості.
6. Намагатися завжди об'єктивно оцінювати людей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та можливостей.
7. Уміння бути об'єктивним і самокритичним у конфліктній ситуації.
Перебіг і результат конфлікту залежить від стратегії поведінки опонентів в конфліктах:
Компроміс (золота середина) – це часткове задоволення інтересів обох сторін у протидії. Він передбачає, що кожна сторона чимось поступається і отримує деякі вигоди. Компроміс можна розглядати лише як проміжний етап у пошуку спільного для обох сторін рішення без остаточного вирішення існуючих протиріч.
Співпраця. Вибираючи цю стратегію, учасники прагнуть вирішувати конфлікти так, щоб були задоволені інтереси всіх сторін. Цей спосіб вирішення суперечностей можна вважати найбільш конструктивним і сприяє розвитку взаємоповаги, розуміння та довіри, тим самим роблячи відносини більш міцними та стабільними.
Уникнення. Характеризується самоусуненням, ігноруванням проблеми. Ця стратегія може бути корисною, коли тема конфлікту не дуже важлива, або коли немає необхідності підтримувати тривалі відносини з іншою стороною. Але у довгострокових стосунках важливо відкрито обговорювати всі проблемні питання, а уникнення наявних труднощів призведе лише до накопичення невдоволення та напруги.
Протистояння (суперництво, конкуренція) Характеризується активною боротьбою індивіда за свої інтереси, бажанням виграти суперечку будь-якою ціною. Це своєрідне змагання, де кожна сторона використовує всі наявні інструменти для досягнення своїх цілей. З метою доведення правильності обирається метод, який найбільш ефективно впливає на опонента у цій конкретній суперечці. Для цього опоненти можуть застосовувати агресію по відношенню до іншого.
Пристосування. Дії індивіда спрямовані на збереження й відновлення сприятливих відносин з опонентом; характеризується згладжуванням суперечностей за рахунок поступок власним інтересам. Використання цієї стратегії ґрунтується на зниженні своїх домагань і прийнятті позиції опонента і, фактично, є принесенням у жертву власних інтересів заради іншого.
Важливо пам'ятати, що конфлікти свідчать про проблеми у стосунках, проте їх вирішення і наслідки цілком і повністю залежать від тих стратегій поведінки, які опоненти обирають.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 143
Ми говоримо про стрес як щоденний негативний досвід і шукаємо способи його подолання. Що ж стоїть за словом "стрес" і чи є поради з його зменшення? Що відбувається в організмі під час стресової реакції?
На всі ці питання студентам Криворізького державного педагогічного університету надала відповіді доктор психологічних наук, доцент кафедри загальної та вікової психології Когут Олександра Олександрівна, 10 квітня 2024 року за організацією психологічної служби психолог провела тренінг на тему: "Базові навички стресменеджменту".
Тренінг складався з декількох блоків, в першому блоці психолог розповіла теоретичні знання про стрес, стресостійкість, види стресу, стресові ситуації, ознаки стресу та стадії.
В другому блоці студенти засвоїли навички стабілізації стану, опанування негативними образами, бурею емоцій, деструктивними думками. Опрацювали проблемну ситуацію за методикою ASIST. Обговорили питання стресу та його наслідків.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 150
26 Березня 2024 року на базі Криворізького державного педагогічного університету відбувся тренінг-семінар з метою підвищення обізнаності студентів з кейс-менеджменту, гендерно-зумовленого насильства та стресостійкості. Тренінг провела Міжнародна гуманітарна організація Save the Children.
Save the Children працює в Україні з 2014 року, передусім у сферах захисту дітей, освіти та подолання дитячої бідності, реагуючи на гуманітарну кризу надзвичайними інтервенціями та зосереджуючи увагу на найбільш вразливих групах населення, що постраждали від конфлікту на сході України.
Студенти КДПУ дізнались про «Основи кейс-менеджменту»: поняття, основні етапи, критерії уразливості, типи ризику.
Друга частина тренінгу була присвячена гендерно-зумовленому насильству: поняття, приклади, види.
Остання частина тренінгу була про стрес, види стресу, стресостійкість.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 144
Щорічно третього вівторка березня відзначається Всесвітній день соціальної роботи.
Це Свято започаткувала Міжнародна асоціація шкіл соціальної роботи сумісно з Міжнародною федерацією соціальних працівників в 1983 році.
Метою Всесвітнього дня соціальної роботи є привернення уваги влади та суспільства до проблеми соціальної незахищеності, обмін досвідом у питаннях соціальної роботи та розвиток соціальної сфери.
Світ не стоїть на місці, і соціальна робота адаптується до нових викликів і потреб суспільства. Від кліматичних змін до міграційних криз, соціальні працівники стикаються з різноманіттям завдань та непростих ситуацій, в яких вони повинні виявляти гнучкість та інноваційність у своїх підходах.
Кожен з нас може зробити свій внесок у визнання та підтримку соціальної роботи: від волонтерства і організації благодійних подій до участі у обговореннях та сприяння ініціативам, здатним покращити умови та ресурси для соціальних працівників.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 121
Кількість людей, які борються з хронічним стресом, неухильно зростає. Сильна психічна напруга супроводжує нас щодня і згубно позначається на здоров’ї. Найбільш поширені наслідки від стресу є проблеми зі сном, труднощі з концентрацією уваги, втома.
Стрес – це реакція на події чи подразники із зовнішнього середовища, що порушують баланс тіла та потребують від нього пристосування до нових умов. Джерела стрессу:
- - спосіб життя,
- - брак часу,
- - надмірні вимоги інших
- - проблеми зі здоров’ям.
Враховуючи теперішню ситуацію є загроза, що молодь може знімати стрес та напругу шляхом вживання алкоголю та наркотиків. Тому, задля попередження виникнення проблеми алкогольної та наркотичної залежності серед молоді в майбутньому, пропонуємо вам лекцію «Вся правда про наркотики», яку читає діючий військовий ЗСУ Валерій Маркус та електронну брошуру «10 точних фактів про наркотики»
Більш детально з брошурою можна ознайомитись за посиланням посиланням
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 308
У грудні місяці проведено онлайн-виховний захід на тему «Тривожність та способи підвищення стійкості до неї». Його мета – розширення уявлень про тривогу і тривожність (визначення відмінностей між ними); формування практичних знань про способи їх контролю у стресовому стані, оволодіння навичками і копінг - стратегіями проти тривожної поведінки. Прийняло участь понад 50 студентів КДПУ.
Тривожність – це сукупність почуттів страху та занепокоєння, які можуть призводити до певних фізичних проявів. Наприклад, до прискореного серцебиття та надмірного потовиділення.
Симптоми тривожності
- Постійний страх або занепокоєння
- Дратівливість, тривожне очікування поганого
- Дискомфорт при зоровому контакті, тихе мовлення
- Болі в животі або головний біль
- Тремтіння у м'язах, постійна втома
- Проблеми зі сном, труднощі з концентрацією
5 простих та ефективних способів, які допоможуть опанувати себе при тривожності:
- Глибоке дихання
- Фізична активність
- Використання ароматерапії
- Прийняття найгіршого
Копінг (від англ. coping – долати) – психологічна стратегія та спосіб подолання людиною стресової ситуації.
Копінг-стратегії – це способи психологічної діяльності та поведінки, що виробляються свідомо, і спрямовані на подолання стресових та важких побутови ситуацій. Головне завдання копінгу – забезпечення й підтримка благополуччя людини, її фізичного стану, психічного здоров‘я та соціальних відносин.
Стратегії копінгу:
- Стратегія вирішення проблем
- Стратегія пошуку соціальної підтримки
- Стратегія уникнення.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 242
З 27 вересня по 01 жовтня в нашій державі стартував Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу. У рамках Тижня в КДПУ був проведений виховний захід на тему «Стоп – булінг!!!»
Питання психологічного супроводу студента, збереження його здоров’я та психологічного благополуччя в освітньому середовищі є одним пріоритетних напрямків в процесі виховання молоді. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь створюється платформа для поширення булінгу саме серед студентів. Тому важливим завданням сучасних закладів освіти є визнання існування проблеми булінгу та створення безпечного освітнього середовища для профілактики та боротьби з негативними соціально-психологічними наслідками цього явища.
Булінг – агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї особи або групи людей щодо іншого, яка супроводжується постійним фізичним та психологічним тиском. Булінг виявляється у різних формах: вербальній, фізичній, соціальній. Ознаками фізичного булінгу є стусани, побиття, штовхання. Соціальне третирування пов’язане зі створенням напруженої атмосфери для навчання з метою формування зверхнього ставлення групи до аутсайдера, повного (часткового) ігнорування (бойкот). Проявами вербального (невербального) булінгу можуть бути ворожа міміка чи жестикуляція, образливі прізвиська; насміхання над виглядом, погрози, приниження і т.д.
Треба зауважити, що булінг відрізняється від звичайної сварки повторюваністю вчинення різних форм насильства і цькування по відношенню до жертви, наявністю дисбалансу сили між кривдником і жертвою, що унеможливлює припинення булінгу без втручання сторонніх осіб.
З метою запобігання проявів булінгу в освітньому середовищі ефективною є просвітницька робота серед студентів, яка проводиться в формі виховних заходів, спрямованих на інформування про причини та наслідки булінгу; формування загальнолюдських моральних цінностей, толерантності та навичок соціально – нормативної взаємодії; заміну агресивної поведінки на асертивну; повагу до прав і свобод іншого.
Відповідно до плану роботи психологічної служби був проведений захід у якому прийли участь студенти психолого–педагогічного факультету, факультету дошкільної та технологічної освіти, факультету іноземних мов. Його основною метою було підвищення рівня обізнаності студентів щодо причин та наслідків булінгу в освітньому середовищі і способах його протидії.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 378
ПОРЯДОК ВІДРАХУВАННЯ
НЕПОВНОЛІТНІХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
КРИВОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Відрахування – припинення статусу здобувача вищої освіти, прав та обов’язків особи, що здобуває вищу освіту.
Підстави для відрахування студента:
- - власне бажання;
- - переведення до іншого навчального закладу;
- - невиконання вимог індивідуального навчального плану;
- - порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;
- - інші випадки, передбачені законодавством.
Відрахування неповнолітніх студентів здійснюється відповідно до п.15 наказу Міністерства освіти і науки України від 15.07.1996 року №245 «Про затвердження Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти», за погодженням зі службою у справах дітей місцевих органів виконавчої влади. Більш детально можна ознайомитися тутвідрахування неповнолітніх
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 637
16 червня 2023 року за організацією психологічної служби та #StudHub відбулося тренінгове заняття на тему: «Стресостійкость». Тренінг провела доктор психологічних наук, доцент кафедри загальної та вікової психології Когут Олександра Олександрівна. В тренінгу приймали участь студенти пільгової категорії Криворізького державного педагогічного університету.
В Інформаційному блоку відбулась міні-лекція психолога про поняття стресу, його ознаки і стадії.
В практичному блоці були застосовані техніки подолання стресу, а саме: вправа «Заземлення», вправи на кордони тіла, вправа переглянути картинку і пригадати особисту метафору стійкості, техніка «Десенсибілізація та репроцесуалізація рухом очей», техніка «Дихання 4-7-8», техніка «Я шпигую за усім червоним», вправа медитація та ін.
- Автор: [email protected]
- Перегляди: 443